Before PT3.

Assalamualaikum.

     Malam yang.... membosankan ? Sepatutnya aku study sekarang ni tapi hari ni mood aku hilang sebab masalah kat sekolah. Sakit hati dengan manusia yang tak reti nak minta maaf bila dah buat salah. Ye memang maaf tak boleh settlekan problem. Tapi atleast hati aku ni boleh lah cool sikit kan. Dan bila buat salah the first thing is to apologize. Its the rule. Adab letak kat kaki ke? Aku tak ada lah marah sangat dekat kau, tapi aku sakit hatilah barang aku rosak. Dah lah buat macam harta sendiri dah rosak jeling gitu je.

      Malam ni sangat random. Cuma nak meluah kan apa yang terbuku di hati. Tambah lagi dah nak exam. Otak sesak dengan macam-macam. Pagi tadi cikgu dah tampal jadual PT3. Memang dah dekat sangat ni. Jangan tanya aku tarikh PT3 serius aku tak amik port. Yang aku tahu dah nak exam lagi 2 weeks something?

     Masalah besar. Aku ni pelupa. Bila study aku kena study last minute dekat-dekat nak exam (selalunya malam exam) Seksa sangat. Berpuluh-puluh chapter satu malam. Memang boleh survive sebab result aku alhamdulillah okay. Cuma seksanya tulah yang tak tahan. Dan jadi problem bila aku salah setting masa. Before study selalu aku akan plan betul - betul. Contoh esok exam BM (pagi) KH (tengahari) . So petang aku buat revision BM malam aku pulun habis-habis KH (form 1- form 3) pagi sebelum pergi sekolah recall balik BM lepas exam BM buka buku KH.

   Tapi masa percubaan hari tuh, aku yang memang malas tengok jadual exam just tanya kawan je esok periksa apa. Last - last kawan bagi salah  info. Memang blergh... arghh. Malam tu aku dah pulun habis habisan PI. Last-last paper first Mathematics !! Dah lah aku cuma selak- selak buku Math form 2 je. Memang nak nangis ahh pagi tu bila tahu paper first Math. Nak marah kawan salah aku juga sooo berserah pada yang esa je lah. Jawab exam berdasarkan apa yang aku ingat. Tapi tak banyak yang aku ingat...

    So result percubaan aku memang down lah. Daripada exam mid year 8 A trial jadi 3A. Daripada Top 1 jadi..... *hembus nafas* okay dah perkara yang lepas jangan dikenang dehhh. Yang penting ni PT3. Doakan aku dapat jawab exam dengan baik. Result straight As. Amin. In Shaa Allah aku akan buat yang terbaik !!!
Nak letak gamba lah. Boleh?


 Good luck batch 99. All the best for us. The goverment's lab rats
.
주의: PT3 candidate 2014. 

No comments:

Post a Comment