My Friends



Hello buddies!! dah lama aku tak update sebab laptop aku ada problem. Ok tak mau cerita pasal laptop. Hari ni aku nak cerita pasal kawan. Yes kawan-kawan aku. Aku baru form 1, dan kebanyakkan kawan-kawan aku ni semuanya dari sekolah yang lain masa sekolah rendah. Tapi, disebabkan satu kelas kami semua jadi rapat. Diaorang baik, aku tak pernah menyesal kawan dengan diorang. LATHIAS' tu nama group kami. Walaupun, dalam group ni perangai kitaorang berbeza, tapi jarang sangat kami gaduh. Tapi langit tak selalu cerahkan. Adik beradik pun boleh bergaduh, lagilah kitaorang yang kenal tak sampai  setahun ni.

Alwani, Alees, Aisyah, Huda [aku], Izzati, Isma, Syafiqa, Nina (We're perfect eight).

        Aku sayang sangat korang. Takkan lah disebabkan ego masing-masing korang nak bergaduh. sedarlah wei tak guna korang nak bertekak. lupakan yang lama, buka buku baru. kalau bergaduh masalah ni takkan settle sampai bila-bila. takkan korang nak friendship kita putus. tak sampai setahun weyh. Korang bergaduh, semua sakit hati, semua sedih. Takda yang happy. Syafiqa, kitaorang sayang kau, tak pernah benci kau. Aku tahu Alees tak sengaja, dia nak nasihatkan kau itu je. Janganlah ambil hati, aku tahu cara dia memalukan kau tapi dia tak sengaja. Aku rasa Alees dah frust sangat. Sorry to saylah, tapi selama ni kau sedar tak Syafiqa, yang kau banyak sakitkan hati dia. Susah sangat ke kau nak sedar? susah ke nak sebut perkataan maaf. Aku bukan nak bash kau macam diaorang. Aku cuma nak kau sedar, yang benda ni jadi bukan sebab diorang je, kau pun puncanya juga. Kau ego sangat. Aku tahu kau pendendam, tapi dendam kau takkan bawa kemana. Takkan kau tak sayang kitaorang. Cukuplah wei isma dah pindah. Kau tahu tak sedih kalau kita kehilangan kawan. Kau suka ke kitaorang sedih. Wei benda ni akan settle kalau korang bermaafan dengan ikhlas. Alees kata dah takde gunanya kalau minta maaf. Siapa kata?? Korang, kalau korang sayang friendship kita, cubalah buka buku baru. Jadikan benda yang dah berlaku ni sebagai pengajaran. Akan datang jangan buat lagi. Syafiqa, kau jangan salahkan Alwani, dia pun tak salah. Dia nak nasihat kan kau. Bukan nak menyampuk ke apa. Sedarlah syafiqa, kau pun salah juga, Alees dia dah tak tahan dengan perangai kau cukup kau panggil dia elok-elok layan dia sebagai seorang kawan. dah cukup. dia tak minta banyak. Kitaorang bukan nak letak semua kesalahan dekat bahu kau. Tapi penyelesaian nye semua pada kau syafiqa. Kitaorang sayang kau. Semua tak nak kehilangan kau.


When we first talked to each other I knew we would always be friends. Our friendship has kept on growing and I'll be here for you all to the end. You listen when I have a problem and help dry the tears from my face. You take away my sorrow and put happiness in its place. We can't forget the fun we've had. Laughing 'til our faces turn blue. Talking of things only we find funny. People think we're insane. If they only knew! I guess this is my way of saying thanks for catching me when I fall. Thanks once again for being such a good friend and being here with me through it all.


주의 : Dear Friends I love You.. You're my happiness ^^

No comments:

Post a Comment