Kesilapanku

 Assalamualaikum .
  Aku tahu 
Aku bukan hamba yang taat 
Selalu lalai itu adalah kebiasaan
Berat bahu kiriku

Aku tahu
Aku bukan anak yang baik
Mama dan baba selalu kecewa dengan aku
Panggilan mama selalu tidak ku sahut
Arahan baba selalu aku ingkari
Walaupun aku diam tetapi hakikatnya hati aku sangat keras
Seperti batuan ais di antartika

Aku tahu
Aku bukan kakak yang bertanggungjawab
Aku biarkan adik aku menangis
Aku sukar untuk mengalah
Aku pentingkan diri sendiri
Pentingkan perasaanku

Aku tahu
Aku bukan cucu yang patut dibangga
Hanya duduk melihat televisyen 
Hendak tolong memasak jauh sekali
Lagikan pula memegang penyapu

Aku tahu
 Aku bukan saudara yang disayangi
Dan aku tidak pernah harap aku disayangi
Mulut ku berat 
Sedangkan hanya mahu bertanya khabar
Susahnya seperti mengangkat  batu - batuan

Aku tahu
Aku bukan rakan yang dikasihi
Mulutku lepas berbicara
Tanpa rasa bersalah hati kawan ku aku sakiti
Gurauan ku kadang kala tidak kena tempatnya
Sehingga terguris hati mereka
Menitis air mata mereka

Aku tahu
Aku bukan pelajar yang disayangi
Aku tidak pandai
Aku malas 

Aku tahu ku bersalah dengan diriku sendiri kerana membiarkan diriku diulit dosa  , sikap  dan perasaan malas yang sentiasa aku agung - agung kan . Dan bersempana hari lahir ku ini , besar harapan ku agar aku dapat mengubah diriku ini agar menjadi yang lebih baik . Agar bisa disayangi . dikasihi dan dibangga oleh kamu semua .

ya Allah forgive my sins and guide me on the right path .

주의: Happy 14th Birthday to me . I`m sorry I wasn`t everything you wanted . I`m not good enough .




No comments:

Post a Comment