Kawankan ?

Assalamualaikum.

Aku tak minta lebih, cukup sekadar kau anggap aku kawan. Kawan? memang selama ni kita kawan,  Tapi boleh tak kau anggap aku kawan yang ada perasaan weh. Bukan kawan yang senang - senang kau nak unfriend lepas tu add friend balik  macam kat facebook tuh.  Boleh tak kau jaga hati aku sikit. Aku tak tahu salah aku tetiba kau tak tegur aku, tak layan aku sampai buat aku rasa bersalah gila. Rasa macam tak guna. Then bila time kau okay aku tanya kau apasal kau tak layan aku. Kau boleh cakap kau takde mood nak layan sesiapa. Tapi kenapa aku rasa sesiapa kau tu hanya untuk aku sorang? Kau tak jawab bila aku tegur kau, tapi dengan orang lain siap tergelak sana sini. Siapa tak sedih weh. Aku tak pernah layan kau macam tuh ! Aku ni kawan kau bukan pengemis nak kan perhatian kau.

Kadang - kadang kau terlampau prihatin sampai benda kecil jadi besar. Semua yang aku buat kau nak tegur but then bila aku tegur cara kau, kau tak ambik kisah weh.Cara aku tabiat aku semua kau nak judge, sampai aku rasa rendah diri,  boleh tak kau biarkan aku jadi diri sendiri. Kau dengan cara kau aku dengan cara aku. Aku tak kesah kalau kau nak betulkan benda yang salah tapi pada aku benda-benda yang kau cakap tu semua useless! Please stop acting like you're the perfect girl on earth !

 Aku tak cakap yang kau ni teruk tapi boleh tak kau stop buat aku rasa diri aku teruk. Teruk sebagai kawan kau. Kau baik, maksud aku kawan yang baik. Bertuah aku kawan dengan kau  but sometimes tu, bila 'perangai ' kau datang dan hati aku sakit, aku  takut semua kebaikan kau, sayang aku kat kau, hilang. Tu yang aku takut. Aku tak nak disebabkan aku makan hati dengan sikap kau persahabatan kita rosak.

Aku tak harap kau baca post ni. Kalau kau baca pun anggap ni bukan kau dan tak payah tanya aku siapa yang aku maksudkan. Kalau kau rasa tu dirikau, ubah lah sikit sikap kau supaya aku tak terus menerus sakit hati. Tapi kalau kau rasa perkara yang kau buat tu tak salah, it's okey. Maybe itulah ketidak sempurnaan kau yang aku kena terima sebagai kawan kau kan. Manusia mana ada yang perfect kan.Tapi aku rasa kau memang takkan baca. Kau mana pernah kesah pasal akukan.  Ini sekadar luahan hati aku. Aku tahu aku bukannya kawan yang terbaik, kawan yang baik pun tak layak. Sebab tu aku tak pernah luahkan benda ni semua dekat kau. Aku sedar siapa aku.

You
make me laugh
chilling me
believe in me
trust me
comfort me
stick up with me
help me
play with me
understand me
but can you just throw away that 'shit ' ?
surely you will be the best friend ever of mine. Can you? :')




주의: Hari ni you're too much weh. Tu yang sampai terpost menatang nih. :')

No comments:

Post a Comment