How I deal with my annoying friend

Hello, guys!
Korang semua mesti ada kawankan. Aku tahu, orang 'hot' macam korang kawan mesti keliling pinggangkan. Setiap kawan korang perangainya mesti berbeza. Ofcoz yes! . Kedekut, mulut laser, keras hati, kepala batu and so on. kalau aku tulis sampai tahun depan pun tak habis agaknya, nama pun manusia, macam-macam perangainya.*sigh*
We don't choose our friend. Fate chooses us. Benda tu memang... err macam mana nak explain, kawan adalah takdir dari tuhan. Walau seteruk mana sekali pun perangai mereka, apa yang kita boleh buat sedarkan mereka. Or, kalau dah tak tahan sangat tumbuk jer kasi mati lepas tu tanam belakang masjid. Eh! sapa nyampuk tu?
 Hari Ini aku nak cerita sikit. Macam mana aku  handle kawan-kawan kesayangan aku yang annoying tu, atau bahasa Melayunya menjengelkan, sakitkan hati, dan apa-apa perkataan yang korang rasa sekufu.

Aku ada sorang kawan, yang peramah tahap menyakitkan hati sampai aku rasa nak hantuk kepala dekat bantal. Kenapa? korang ingat aku nak hantuk kepala dekat dinding? Gila. Aku beri nama manja dekat kawan aku ni Betty. Aku tak tahulah, mulut dia tu kene sampuk apa sampai semua benda nak ditegur, nak ditanya, nak dijawab walaupun soalan tu bukan untuk dia jawab. Sampai kalau dia cakap dengan aku, aku dah takda jawapan untuk bagi dekat dia. Korang ada tak kawan yang berperangai macam tu? Tak da? Kesah pulak aku. Apa yang aku selalu buat apabila dia start buka mulut puaka dia ialah angguk, dan beri senyuman manis umpama Cuka  gula. Tapi dalam hati Allah je yang tahu. sambil-sambil tu aku fikir lah benda yang best-best, untuk nak elak stress contoh, dapat tiket percuma ke konsert Infinite or Sungyeol telefon ajak dating ke. Madah!

The showoff friend.
Firstly, I'm thankful to Allah sebab kawan aku tahun ni takdalah Showoff.
 tapi aku ada pengalaman. Sorang kawan aku ni, dia punya tunjuk-menunjuk, kalah Artis. Adalah satu hari tu, dia beli kasut baru, you alls thu dia buat apa? Masuk jer kelas dia punya jalan tu kalah Gorilla, mak ai cara dia hentak kasut dari pintu sampai tempat duduk tup tap tup tap. Bising. Aku memang kesian dekat orang yang Show off ni. Sebab mereka rasa orang lain tak sedar kewujudan mereka. So dengan Show off, umpamanya mereka bagi message dekat kita supaya sedar yang mereka tu ada.

"I'm here, please notice me"

lebih kurang macam tu kut. Dan mungkin jugak mereka rasa yang korang lebih hebat daripada mereka yang show off ni. So mereka tak nak ketinggalanlah. Jadi, korang yang tak show off ni, lagi hebat dari mereka. Pernah diebabkan stress sangat dengan perangai kawan aku yang sorang ni, aku bagi dia nama manja Tongkeng ayam.  Reason: aku tak suka tongkeng ayam. Uikks!

Kawan yang kedekut tahap tahi hidung salty. Tapi, bab nak pinjam barang kita dia no. satu.
Aku memang cukup geram dengan orang yang perangai macam ni. Huh perangai macam setan  opps! 
Aku rasa macam nak lenyak orang yang berperangai macam ni guna steamroll jer. Ada ke patut. tak patut... aku ada kawan macam ni. memang sengal otak aku nak hadap. selalunya kalau orang yang aku dah tahu perangainya kedekut, aku memang tak bagi dia pinjam barang aku. Dia fikir mak bapak aku bagi aku duit sekolah untuk tanggung keperluan dia. sedap sungguh hidup dia. 

Lambat pick up punya orang.
atau yang suka tanya soalan Bodoh stupid quest
Ah! kalau ada sorang kawan dah buat aku hampir gile, tak dapat aku bayangkan kalau ada 10 or 20 whether 100 friends!! Kyaa! mati. Contoh Stupid Question dan jawapan dari aku.
A=aku
S=friend with stupid question
Depan pintu tandas
S: "weyh kau nak buat apa pergi tandas"
A: "aku nak Shopping jap, tadi aku tengok mak cik cleaner buat sale"
S: " Ada pulak shopping dekat tandas, nak shopping dekat mall lah"
A: "dah tahu apasal tanya?"
S: "hehehehe saja. . ." sengeh, sambil buat peace. Annoying giler!!

Otak aku dah sengal ,tak tahu nak taip ape. so then. Bye have a nice day with your annoying friend!

주의: Everyone has that one annoying friend if you don't have one then it's probably you. Beware!








No comments:

Post a Comment