Number disability

Weyh nota, sejarah aku belum siap, siapa yang baik hati sangat nak tolong buatkan?*tanya sambil mata kelip-kelip* kalau belum siap nota tuh pergi lah buat yang kau berblog bagai ni apahal!* wait! aku tahu korang bengang. Ok, sebenarnya aku rasa aku mesti tulis jugak entry ni, sebab aku takut lupa entry yang tetiba muncul ni.Cakap mengenai lupa, aku memang seorang yang pelupa. Dalam otak aku sekarang ni, cuma ingat 3 nombor phone je. serius!

  1. no.phone rumah
  2. no.phone rumah kawan aku (aisyah)
  3. polis
Wah! awesome gile, hebatnyer dapat hafal 3 nombor. Kata huda kepada dirinya.
Hebat kau kata?
No. phone aku sendiri pun aku lupa. sedih!! aku try hafal, tapi esoknya dah lupa balik. ayoyo`
nasib sifir sembilan aku hafal.=_="Tidak hanya no. phone tapi tarikh lahir. Aku ada 7 orang kawan yang kamching dengan aku. sorang pun tak da yang aku ingat tarikh lahirnya. so for izzati, nina, wani, alees, fiqa, aisyah, isma. sorry meh, kawan hangpa ni agak lambat dalam menghafal sebarang benda yang berkaitan atau pun berkait-kaitan dengan nombor. harap maklum. so, aku nak buat nota sikit hari ni

  • Nina > 2/2/1999
  • Wani >30/7/1999
  • Fiqa >29/6/1999
  • aisyah >15/4/1999
  • alees >6/4/1999
  • izzati > 16 /2/1999
  • isma> aku tak dapat cari.
9 birthday orang jer yan aku ingat. kebanyakkannya bulan 8 sama dengan aku. hah!
  1. nenek^20 august
  2. aku^16 august
  3. baba^14 august
  4. rifqi^16 august
  5. razif^18 august
  6. sungyeol^ 27 august
  7. mama^28 oktober
  8. bella^12 november
  9. yaya^9 september
yeah! dapat ingat. see? aku senang ingat bulan august, sebab sama dengan aku. so sape2 yang lahir bulan august tuh, ada harapan lah untuk aku ingat.
apa motif aku buat benda ni semua, sebenarnya aku tadi buat sedikit research tentang bab ingat-mengingat ni. Tapi nama orang aku senang ingat terutamanya artis yaw!, cuma bab nombor je lah. dulu nombor ic aku sendiri pun kawan aku yang ingatkan. Dulu yer dulu.so, kesimpulannya yang aku boleh buat sekarang, aku mudah ingat benda yang minat or terpaksa ingat.tapi, bab no phone tu bukan perlu ingat ke?? nasib baik bab pelajaran aku ok. and aku tak lah tergolong dalam Dyscalculia, which is math disability.(mengikut kefahaman akulah) fuhH.







주의: 012-0000xxx. ni no phone aq. korang wajib ingat.nanti bila-bila kalau aku lupa korang tolong bagi tau heh.





No comments:

Post a Comment