Selamat Hari Lahir Yaya


saeng il chuk ha ham ni da
saeng il chuk ha ham ni da
sarang ha neun yaya shi
saeng il chuk ha ham ni da~~~ Yea!! *tepuk-tangan*






Sebenarnya, birthday dia 9 Sept ahad lepas, tapi hari ni baru aku rajin nak update entry pasal budak kecik ni.
Yaya punya majlis dah sambut awal-awal dengn kawan dia. Kesian aku tak dapat nak join. sebab dia buat pagi-pagi hari jumaat pulak tuh, aku sekolah. Then lepas balik sekolah aku cuma dapt makan lebihan drumstik kawan-kawan dia. Sedih.aku tanya dia nak hadiah apa. Senang jer dia cakap, bawak kita pergi Soh Mart, nanti kita pilih sendiri. Korang tahu Soh mart tu apa? Mall? bukan ofcorse *dah tentu mart yer market toh* sebenarnya Soh Mart tu kedai dekat kawasan taman perumahan aku. sebuah kedai yang jual barang yang bukan-bukan lepas tu ada snooker atasnya. Aku pelik. takda kedai lain dia nak pergi, dah lah hadiah nak pilih sendiri. Cet! banyak lawa. Aku cakap dengn yaya, hadiahnya hari Ahad, sebab hari ahad baru tarikh birthday dia yang sebenar. Lepas tu dia boleh nangis, dia kata hari jadi dia hari Jumaat. Ok! fine. suka hati au lah budak. kesah pulak aku. ku cakap dengan dia, yaya kalau nak hadiah tak yah nangis, kalau nangis tak ada hadiah. Baru senyap. lepas tu sepanjang hari dari hri jumaat sampai Ahad asyik tuntut jer hadiah dia. Eh! budak ni. Tapi hari Isnin baru aku bawak di pergi kedainya.

Dekat kedai tuh, dia asyik pusing-pusing  jer. Bila ku tanya nk hadiah apa, dia kata tak tahu. Aku cepuk budak ni kang. Haisyh. Aku tunjuk tu taknak ni taknak. Entah ape-ape. Last-last aku tunjuk tabung baru dia nak. *Aku tahu dia nak sebab sekrang dia tengah kaya, duit raya banyak*


entah apa-apa kan. Yaya ni, aku nak cerita siket pasal dia. Taknak baca? kesah pulak aku. Ok, sekarang duit raya dia banyak, disebabkan dia cuma reti kira sampai puluh-puluh, dan duit raya dia dah ratus-ratus, dia suruh aku kirakan. Dan aku ni jenis kakak yang baik, aku pun kirakan. RM*42.00. ada lebih 2 ringgit *aku nak genabkan RM*40.00. so aku cakap yaya kita nak 2 ringgit, yaya kan kaya, kita nak beli burgerlah.

mesti korang pelikkan, 2ringgit dapat pulak whooper. wateva. Firstly dia tak bagi. dia ckap tuh duit dia. memanglah duit dia, ada pulak aku cakap tu duit pakwa aku sungyeol Cet! aku ugut yaya, kalau dia tak bagi 2ringgit, aku terabur kan balik duit dia pastu aku sepah-sepahkan, baling-baling. So, childish! last-last dia bagi jugak. itu pun main tarik-tarik. lepastu dia dah bagi tu, dia asyik ungkit jer, naik panas telinga aku.

 "kita dah bagi kakak 2ringgit. ambilkan kita air cepat"
"kita dah bagi kakak 2ringgit. teman kita mandi" yaya si penakut
"kita dah bagi kakak 2ringgit. temankan kita main game"

kita dah.. ok stop. akhirnya disebabkan aku dah fedup. aku cakap macaam ni. Yaya ambil jer lah 2 ringgit ni asyik ungkit jer. Hhaha. macm aku hadap sangat duit dia. korang tahu tak, balik jer dia dari sekolah dia beli burger, leps tuh sengih2 dan jeling2 dekat aku. What the fish! tapi dah nama pun aku ni kakak kesayangan dia. bagi jugak aku rasa burger dia even bukan whooper.

so, yaya kakak tahu kau ni anak manja baba and mama. kau nak apa semua diorang bagi, tak kesah lah dulu masa kakak kecil pun diorang sama jer. Belajar rajin, ingat apa baba cakap kalau semua dapat 100% nanti baba bagi PSP. kalau dapat PSP kakak boleh join. lagipun kau kan tadika senang jer kan. Tologlah jangan nak ungkit-ungkit sangat kakak jotos baru tahu. Kakak tak tahu lah kenapa kau ni penakut sangat, tapi kalau kau nak kakak teman kau depan tandas time kau ehem-ehem. kau suruh lah kakak kau yang lagi satu heh. Oklah aku taip panjang-panjang pun bukan kau baca. Selamat Hari Lahir. Be a good girl and responsible sister. Jangan malas time kakak suruh. Dan jangan ponteng kelas mengaji. kau baru jer iqra` ok. tu jer.

주의 : Yaya ajar kita mcm man cara kau bodek mama dengan baba. hhehehehe.


No comments:

Post a Comment